SM Örebro

Efter semidubbelförlusten med Thomas Jönsson mot Ernst Bolldén och Patrik Högstedt med 2-3 var det dags för singelspelet på söndagen.


7 starter med två pooler. För en gång skull hade jag lite tur med lottning och kom i 3-poolen med förstaseedade Ernst Bolldén och Johan Rothoff. I pool 2 var det "dödens grupp" med Örjan Kylevik, Patrik Högstedt, Robert Andersson och Kaj Andersson.


Min första match var mot Ernst Bolldén som jag aldrig tidigare vunnit över, men trenden vände och jag vann med 3-1 (-5, 6, 10, 9) vilket var väldigt bra. Andra och sista gruppspelsmatchen blev det också en 3-1 seger mot Rothoff och jag var gruppsegrare.


För första gången var jag i semifinal i Senior SM och det skulle inte ta slut här. Motståndaren var min gamla landslagspartner Örjan Kylevik som jag heller aldrig vunnit över. Här gjorde jag nog en av mina bästa matcher med ett tight försvarsspel och väldigt många avgörande vinklar. Det blev seger med 3-1 och finalen väntade.


I semi nummer 2 var det Ernst Bolldén och Patrik Högstedt som spelade. Ernst vann med 3-1 och var nog sugen på revansch i finalen.


Ernst Bolldén - Alexander Öhgren 3-2 (7, -6, 12, -9, 8) vilket visar att det var en jämn final. Med ganska mycket nätrullare och kantbollar för båda var det nog trotsallt jag som hade flest. Annars var finalen välspelad och rolig. Men ett silver är ju ändå ett förlorat guld och kommer alltid att vara det och det gör så att man blir mer taggad och att alltid gå för guld.


Imorgon åker vi i landslagstruppen till Slovenien och ni kommer att kunna läsa vad som händer på bloggen: pingisalex.blogg.se


Tack för att ni läste!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0