Hemma igen

Efter en vilodag hemma känns det rätt så bra nu. Singelspelet i Slovenien såg tufft ut efter att ha kommit i pool 2 med totalt tre spelare. Serben Kessler som är världstvåa mötte jag först och det var hårt efter 0-3 (-9, -8, -6). Då var det ödesmatch möt engelsmannen Arnie Chan som har varit med länge. En gång har jag mött honom och det var i Liverpool Open 2008 där han vann. Denna gång blev det jag som vann efter en 5 sets match med 11-6 i skilje. Började väldigt passivt i matchen, men vågade lite mer de två sista seten vilket gav resultat.


Två i gruppen och det var åttondelsfinal mot Jan Guertler från Tyskland, 7: a på världsrankingen. Han har inte direkt några svagheter utan stabil och ganska komplett spelare. Det kändes inte som jag kom in i matchen och det blev förlust med 0-3.


Lagspelet var med Holländaren Magan Tahir i klass 4. Vi åkte på Korea, Choi och Kim i första matchen. Jag förlorade med 1-3 mot Kim och Magan la med 0-3 mot Choi. Dubbel hade vi spelat ihop en kvart innan för att träna lite. I matchen sen spelade vi väldigt bra och vann med 3-1. Tahir var det som spelade fjärde matchen mot Kim, men tyvärr förlorade han med 0-3 och vi var ute.


Nu väntar ett par dagars träning innan truppen åker på landslagsläger i Motala 21: maj.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0