European Championship - Genova, Italia - 3/6 - 14/6

Nu är det äntligen dags för bordtennis EM i Genua, Italien. 3/6-14/6 avgörs mästerskapet i 3 olika klasser för mig och de andra svenskarna.


Den öppna klassen där man slår ihop alla rullstolsklasser till en utslagningstävling börjar den 5: juni. Här gäller det att ha extra flyt med lottningen så att man inte åker på någon klass 5 spelare direkt (klass 5, mindre handikapp). Jag = klass 3. Samtidigt kan man plocka väldigt mycket poäng i den öppna klassen.


Singelspelet sätter igång den 7: e. Här gäller det att man hittar sin bästa dagsform och prestera på topp för att gå ur gruppspelet som vinnare för att sedan få en så bra seedning som möjligt.


I lagspelet får jag gå upp och spela som tredjeman i laget 4-5 med Robban Andersson och Ernst Bolldén. Jag vet inte om jag får chansen att spela här, men får jag den så kommer jag ta den och spela för laget. Här känns det som vi har god medaljchans om alla spelar på topp.


Målet med EM har jag satt att ta runt 1000 poäng. I min klass får man minst 150 poäng per vinst. För att få mer krävs det vinst mot en spelare som är högre klassad i den öppna klassen.


Mer resultat osv kan ni läsa under loppets gång. Jag ska försöka skriva varje dag.


Kommentarer
Postat av: Micke Azulay

Lycka till Alex!

Jag håller verkligen tummarna. Tycker personligen att du har utvecklats enormt sen jag såg dig första gången, du är bland dem största talangerna jag sett.

Kör hårt!!

michael

2009-06-02 @ 21:56:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0