Hemma i Sverige

På grund av det tröga nätet i Slovakien har jag inte kunnat skriva här på bloggen. Men nu är jag hemma i Sverige igen. 4 segrar och 3 förluster blev resultat i Slovakia Open 2009.


Öppna klassen blev det förlust mot fransmannen Emeric Martin ifrån Frankrike 0-3 men med tighta set. 9-11, 6-11, 10-12. Emeric kom sedan tvåa i klassen.


Singelspelet var en ok lottning på förhand kändes det som. Första matchen var mot gruppens etta, Engelsmannen James Rawson. Det blev en stark vinst med 3-2 och 11-9 i avgörande set. Andra matchen gick ännu bättre när fjärde spelaren från Ukraina stod för motståndet. En klar 3-0 vinst. Sista matchen skulle bli en ödesmatch för framtiden i turneringen. Slovenienspelaren Bojan Lukezic var gruppens tvåa och jag var tvungen att ta minst två set för att avancera till slutspelet. Tyvärr blev det förlust med 1-3 och jag åkte ut på seträkning med ett sets marginal.


Lagspelet började med kaos. Det var klart att jag skulle spela med en ifrån Ungern, men han hade bestämt sig för att spela med en tysk istället någon vecka innan. Istället spelade jag lag i klass 4 med en Slovak som inte kunde engelska. Första matchen vann vi med 3-2 när sedan åkte vi på en 0-3 förlust mot första seedade Frankrike och Slovakien Open var avklarad för min del.


Nästa tävling är SM i Örebro den 2:e och 3:e maj.


Kommentarer
Postat av: Ämmii

Heej :)

Kikade förbi, allt bra ?

Kram

2009-04-27 @ 14:31:50
URL: http://lemondream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0