Två medaljer i Eskilstuna

Lördagen den 11:e oktober bar det iväg till Eskilstuna efter en tids tävlingsuppehåll. Hade målet att ta mig minst till Semifinal i singel. Och semifinal blev det.

I gruppspelet var jag andra seedad i min grupp efter Patrik Högstedt (Norrbacka) som jag mötte i andra matchen efter att ha vunnit mot Kaj Andersson (Gbg). Jag har varit nära och spelat bra mot "Putte" två tävlingar i rad men aldrig vunnit. Även denna gång blev det väldigt tight och jag hade ett par matchbollar i 4:e set, först vid 10-8 och sen vid 15-14, men tyvärr blev det ett avgörande set efter 18-20 i fjärde. I femte set kom jag fel in i setet från början och "la" med 11-6.
Sista matchen i gruppen blev det 3-0 mot Rasmus Ullström (Ås).

Därefter blev det semi mot Linköpings Robert Andersson som jag mött ett flertal gånger genom åren. Har även pressat denne landslagskompis på senare tävlingar, men det blev även här 2-3 och därmed en ett delat brons med Putte som blev utslagen av hemkomne paralympiern Örjan Kylevik (Safir - Örebro) som sedan vann hela klassen mot Robert Andersson.

I dubbelspelet spelade jag med Robert Andersson och vi blev obesegrade klassen ut och slog Lövqvist/Kylevik i finalen med 3-0.

I den öppna klassen (både stående och sittande spelare) (Klass 1-5 = sittande, Klass 6-10 stående) blev det en kvartsfinal mot Klass 6:an Simon Itkonen (Safir - Örebro). Även han hemkommen från Paralympics. Här hade jag inget att förlora kände jag. Det var första tävlingsmatchen mot Simpa och det blev en väldigt rolig match med bra bollar och publik. Men det blev tillslut förlust även här med 2-3.

Nästa tävling har betydligt högre klass som är Solna Spelen under Alla Helgon Helgen.

Kommentarer
Postat av: Robban

Jo vars, rätt nära..

Men jag säger som Gunde brukade säga:

Nära räcker inte på fortet(i hagen;)....blink



Bra att vi spelade hyffsad dubbel iallafall, även om motståndet var sisådär...

Man vet ju alldrig om det blir aktuellt internationellt framöver - det beror ju lite på..



2008-10-13 @ 11:12:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0